
Eyetracking
Újszerű megközelítések a médiafogyasztás vizsgálatában
A C3 Alapítvány és az OmnicomMediaGroup kutatási projektje
Együttműködésben a C3 Alapítvánnyal az OmnicomMediaGroup médiaügynökségi csoport kutatási projektet indított, melynek során a viszonylag új tudományágnak számító látáskutatás szakértőivel az információ észlelését és visszaidézését kezdték el vizsgálni. A vizsgálatuk során egy új eszközt alkalmaztak, a szemkamerát.
A hatás és a hatékonyság örök kérdés a marketingesek körében, mely az utóbbi időben különösen előtérbe került. Mint a reklámpiac egyik legnagyobb felület- és idővásárlója, az Omnicom maga kezdett el érdeklődni a terület iránt, és választotta szakmai együttműködő partneréül a C3 Alapítványt. Az egykor Soros György nevéhez fűződő non-profit szervezet több látáskutatási projekten dolgozott már, és nem egy munkatársa oktat felsőoktatási intézményekben kapcsolódó tudományokat. A médiapiac iránti affinitásukat pedig jól mutatja az új technológiai megoldások társadalmi hatásainak vizsgálatában szerzett tapasztalat, de például a létező legnépszerűbb hazai elektronikus levelezőrendszer, a Freemail kiépítése és kezdeti népszerűsítése is a C3-hoz köthető.
A néhány hónapja kezdődött Eyetracking kutatás első körben az Internetet vette górcső alá valós körülmények között vizsgálva a célszemélyek figyelmének alakulását, valamint az azt követő visszaidézést. A 120 fős mintán szerzett kezdeti tapasztalatokat nagyon pozitívan ítélték meg a résztvevő felek és elmondásuk alapján a kutatást a jövőben is folytatni kívánják, nagyobb mintán, illetve akár más kommunikációs csatornákra is kiterjesztve a vizsgálódásukat.
További részletek:
www.c3.hu
www.omnicommediagroup.hu